تبلیغات


تبلیغات

درج آگهی رایگان

۶ ترند دیجیتالی در سال ٢٠١٧

در سال ٢٠١۶ دیدیم که چگونه موبایل، نحوه‌ی تعامل افراد با یکدیگر و همچنین با برندها را به‌طور کامل، تغییر داد. با وجود اینکه حضور شبکه‌های اجتماعی و تاثیر گوشی‌های هوشمند در بازاریابی، ارتباطات و کسب‌وکار غیر قابل انکار است، در سال ٢٠١٧ افراد به دنبال این هستند که روند بازی را کمی تغییر دهند و در زمینه‌هایی مانند محتوای مخلوط، وارد شوند و برخی نیز می‌خواهند همه‌ی موارد را در کنار هم داشته باشند. در ادامه چند پیش‌بینی برای ترندهای دیجیتالی در سال ٢٠١٧ را بررسی می‌کنیم.

تجربه‌های مکالمه‌ای

برنامه‌های پیام‌رسان در حال تبدیل شدن به عضوی جدایی ناپذیر از زندگی هستند. انقلاب چت‌بات‌ها در حال رخ دادن است و توسط پلت‌فرم‌های اجتماعی و پیام‌رسان‌های بزرگ مانند، فیسبوک مسنجر، تلگرام، اسکایپ، توییتر و … به تصویب رسیده‌اند. اکنون که میلیاردها کاربر روزانه در برنامه‌های پیام‌رسان حضور دارند و با علائم تجاری و برند‌ها در تعامل هستند، این امید وجود دارد که بازاریابان بتوانند در مقیاس تک به تک، فرصت تعامل با کاربران را ایجاد کنند. به این کار “تجربه‌های مکالمه‌ای” گفته می‌شود و در آینده‌ای نه چندان دور می‌تواند با برجسته کردن قابلیت‌های هوش مصنوعی، انقلابی در تجارت الکترونیک و سرویس‌های متنی ایجاد کند.

محتوای همه جانبه

سال ۲۰۱۷ میلادی نقطه عطفی در مسیر ارتباط و تعامل مخاطبان و به‌کارگیری محتوا توسط آنان خواهد بود. پس از انتشار اچ‌تی‌سی وایو، آکیولس ریفت، PSVR و همچنین بازی پرسروصدای پوکمون‌گو، مهم‌ترین فناوری‌های سال ۲۰۱۶ را می‌توان تکنولوژی‌های واقعیت‌مجازی و واقعیت‌افزوده نامید. از این رو سال ۲۰۱۷ ما پیشرفت‌های قابل توجهی در زمینه‌ی دستگاه‌ها و نرم‌افزارهای همه‌جانبه خواهیم داشت. همچنین برندها در پوسته‌ی بازی وارد خواهند شد و با هدست‌های جدید، نوع دیگری از محتوا را برای برندسازی به‌کار خواهند بست.

بازاریابی تاثیر گذار

بازاریابی تاثیرگذار یا Influencer Marketing به بازاریابی گفته می‌شود که در آن ارتباط با مخاطبان، مستقیم نیست. در واقع پیام‌ها مستقیم از شرکت به مخاطب، منتقل نمی‌شوند. تبلیغات در این نوع بازاریابی به واسطه‌ی کسانی که میان مردم محبوبیت دارند و توصیه آنها برای خرید، در تصمیم‌گیری مردم تاثیر زیادی دارد، صورت می‌گیرد.

با توجه به گفته‌های شرکت eMarketer، پیش‌بینی شده است که سال ۲۰۱۷، نقطه‌ی عطفی برای تبلیغات دیجیتالی خواهد بود؛ بدین معنی که برای اولین بار، هزینه‌های دیجیتالی از تلویزیون پیشی می‌گیرند. حال سوالی که پیش می‌آید این است که هزینه‌های گزافی که برای تبلیغات تلویزیونی صرف می‌شد، چه خواهند شد؟

علی‌رغم چالش‌هایی که بازاریابان با آن مواجه هستند از جمله تقلب‌های رباتی، مسدود کردن آگهی، الگوریتم‌های شبکه‌های اجتماعی و همچنین انتقادات زیادی که به تبلیغات دیجیتالی وجود دارد، بازاریابی تاثیرگذار دیجیتالی، نقش جدید و اساسی در بازاریابی آمیخته‌ی سال ۲۰۱۷ ایفا خواهد کرد. بازاریابی تاثیرگذار مسئله‌ی جدیدی نیست، اما در سال ۲۰۱۷ به بلوغ خود خواهد رسید.

در این سال تنها شاهد آن نیستیم که برندها برای تبلیغات، محتوای خود را به رسانه‌های اجتماعی محول کنند، بلکه این‌بار شاهد این خواهیم بود که خودشان محتوایی تولید کرده که در هیچ کجای دیگر یافت نمی‌شود.

B2B

با وجود فشار زیاد برای نشان دادن بازدهی سرمایه به صورت ملموس در بازاریابی و سرمایه‌گذاری ارتباطات، برند‌های B2B به دنبال اتخاذ روش‌هایی از جمله حساب مبتنی بر بازاریابی یا ABM هستند؛ آنها اتوماسیون بازاریابی به کار می‌بندند و اهداف پیشرفته‌ای دارند. در سال ۲۰‍۱۷ خواهیم دید که بازاریابان B2B به شدت از معیارهای آگاهی اولیه دور شده و به سمت آمار و ارقام مبتنی بر هویت می‌روند. در این میان برخی از برندهای B2B به آزمایش فناوری‌ها و پلتفرم‌های نوظهور مشتری محور خواهند پرداخت. ما معتقد هستیم که فشار نرخ بازدهی سرمایه، بازاریابان را به سمت در دست گرفتنِ مالکیت تجربه مشتری و هم‌راستایی استراتژی‌های بازاریابی، ارتباطات، فروش و آی‌تی خواهد کشاند.

بلاک‌چین

اگر با  فناوری جدید بلاک‌چین (Blockchain) آشنایی ندارید باید بگوییم که بلاک‌چین یک پروتکل اینترنتی است که برای تراکنش‌های مالی آنلاین از آن استفاده می‌شود، فناوری بلاک‌چین تقریباً مانند امضای دیجیتال است.

بهتر است این‌گونه بگویی که آنچه اوبر برای تقاضاهای حمل‌و‌نقل ماشینی در دنیا انجام داد، بلاک‌چین قرار است برای معاملات بانکی انجام دهد و این حوزه را با تحولی نوین مواجه کند. به دلیل تزریق سرمایه ۱.۴ میلیارد دلاری به تکنولوژی بلاک‌چین، سرمایه‌گذاری ۲۴ کشور بر روی آن، درگیر شدنِ بیش از ۹۰ بانک مرکزی و اصلی در حوزه بحث‌های مرتبط با این تکنولوژی و همچنین پیش‌بینی این موضوع که تا سال ۲۰۲۵ تا ۲۰۲۷ میلادی، ۱۰ درصد تولید ناخالص جهانی از طریق تکنولوژی بلاک‌چین صورت می‌پذیرد، درک پیامد‌های بالقوه‌ی این تکنولوژی در کسب‌وکارها برای بازاریابان بسیار با اهمیت است.

به نظر شما ترند دیجیتالی مهم و اثرگذار سال ۲۰۱۷، کدام خواهد بود؟

برگرفته از مطلبی منتشر شده در وب‌سایت AdWeek

پیشنهاد میشه بخونید : برای نمایش تمام مطالب مرتبط با عنوان «۶ ترند دیجیتالی در سال ٢٠١٧» اینجا کلیک کنید.

شفاف سازی:
خبر فوق در سایت منتشر شده و صرفا در این سایت باز نشر شده است. چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید برای حذف آن روی این قسمت کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

تبلیغات

جدیدترین اخبار

داغ ترین اخبار